سنای آمریکا در صدد ممنوع کردن استفاده از اپلیکیشن «تیک توک» در دستگاه‌های دولتی این کشور

طرحی در سنا مطرح شده است که در صورت تصویب استفاده از اپلیکیشن ویدئویی «تیک توک» که ساخت کشور چین است در تمامی دستگاه‌های دولتی آمریکا ممنوع می‌شود.

 

سنای آمریکا در صدد است تا استفاده از برنامه اندرویدی «تیک توک» را به ادعای اشتراک گذاری داده‌های کاربران با دولت چین در تمامی دستگاه‌های دولتی آمریکا ممنوع کند.

کمیته نظارت بر امنیت میهن سنای آمریکا چهارشنبه پیشنهادی را مطرح کرده است که بر اساس آن استفاده از اپلیکیشن تیک توک که متعلق به چین است در دستگاه‌های آمریکایی ممنوع می‌شود.

بر اساس این طرح کلیه کارمندان، افسران، قانونگذاران و پیمانکاران فدرال اجازه دانلود ویا استفاده از نرم افزار تیک توک و سایر برنامه‌های توسعه یافته از سوی شرکت مادر آن که در پکن مستقر است را ندارند.

این طرح برای تصویب به صحن سنا فرستاده خواهد شد و اگر تصویب شود با نسخه‌ای که پیش‌تر در مجلس نمایندگان با ۳۳۶ رای موافق در مقابل ۷۱ رای منفی به تصویب رسیده است به عنوان اصلاحیه به قانون بودجه دفاع ملی سال آتی اضافه خواهد شد.

تیک توک یک اپلیکیشن ویدئویی است که از محبوبیت بالایی در آمریکا برخوردار است. بنابر اعلام مقامات این شرکت، در سال گذشته ۶۰ درصد از کاربران آن در سراسر جهان متعلق به آمریکا بود.

تنش در روابط پکن و آمریکا که از سه سال پیش آغاز شده این روز‌ها به اوج خود رسیده است. روز گذشته واشنگتن از پکن خواست یکی از کنسولگری‌های خود را در آمریکا تعطیل کند، امری که به خشم شدید پکن منجر شد. در مقابل چین نیز اعلام کرد در صدد اقدام متقابل در خواهد آمد. به اعتقاد کارشناسان این گونه تنش‌ها میان این دو قدرت اقتصادی جهان نشان از بدتر شدن اوضاع در روز‌ها و ماه‌های آتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *