معاون سازمان امور اراضی: برخورد با زمین خواری در زمان آیت الله رئیسی ۲ برابر شده است

معاون سازمان امور اراضی کشور گفت: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و همچنین اجرای احکام تغییر کاربری‌های صورت گرفته در مدت حضور آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه در ۴ ماه گذشته دو برابر مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

 صفدر نیازی معاون حفظ کاربری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور امروز در نشست خبری اظهار کرد: در کتاب بذرهای نابودگر ویلیام انگدال گفته است اگر می‌خواهید دولت را کنترل و نفت و انرژی آنها را کنترل کنید و اگر می‌خواهید ملت‌ها را مهار کنید غذا و داروی آنها را تحت کنترل قرار دهید.

وی افزود: حفظ امنیت غذایی اصلی‌ترین وظیفه وزارت جهاد کشاورزی به حساب می‌آید و یکی از مهمترین مولفه‌های حفظ امنیت غذایی حفظ اراضی کشاورزی است و نباید اجازه داد این اراضی از چرخه تولید خارج شوند.

وی افزود: هر هکتار زمین کشاورزی غذای ۱۵ تا ۲۰ نفر را تامین می‌کند و در صورتی که این اراضی تغییر کاربری یابد در واقع غذای مورد نیاز این حجم از جمعیت از کشورمان تولید نشده و برای تامین آن باید از خارج از کشور واردات داشته باشیم.

معاون حفظ کاربری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: حفظ کاربری اراضی موجب رشد اقتصادی کشور، حفظ امنیت غذایی، سلامت آب و خاک، اشتغال پایدار، حفظ خاک و  از تغییر اقلیم جلوگیری خواهد کرد.

نیازی با بیان اینکه کاربری اراضی کشاورزی با  تهدیدهای مهمی مانند فرسایش، ساخت و سازهای غیرمجاز مواجه است  اظهار داشت: وقتی که در اراضی کشاورزی ساختمانی مانند یک هتل احداث می‌شود یا اینکه براساس قانون ارث اراضی کشاورزی مالکیت آن از یک نفر به چندین نفر واگذار می‌شود با این تغییر کاربری یا خرد شدن اراضی در واقع ماهیت زمین کشاورزی از بین رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *