خطر ابتلا به کرونا در کادر درمانی ۳ برابر بیشتر از سایر افراد است

جدیدترین یافته‌ها موید آن است که خطر ابتلا به ویروس کرونا در میان کادر درمانی بسیار بیشتر از افراد دیگر است.

 

جدیدترین یافته‌های نشان می‌دهد علی رغم آنکه کادر درمانی از وسایل محافظت فردی استفاده می‌کنند، ۳ برابر بیشتر از دیگر افراد احتمال دارد که به ویروس کرونا مبتلا شوند.

دکتر آنیل سینگ، یکی از محققان در این باره می‌گوید: این آمار نشان می‌دهد که پزشکان و کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند باید زمانی که در محیط کار هستند و به اتاق بیماران وارد می‌شوند بیشترین دقت و هوشیاری را داشته باشند.

محققان در این تحقیقات بیش از ۲ میلیون نفر (شامل ۱۰۰ هزار کادر درمانی) را در آمریکا و انگلیس در ماه‌های مارس تا آوریل مورد مطالعه قرار دادند. این تحقیقات نشان داد بیش از ۲۰ درصد کادر درمانی حداقل یکی از علائم ابتلا به ویروس کرونا از جمله بی حالی یا از دست دادن حس بویایی و چشایی را گزارش دادند. این در حالی است که تنها ۱۴ درصد انسان‌های دیگر علائم کرونا را از خود نشان دادند.

همچنین از یکصد هزار کادر درمانی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شدند. این آمار در افراد معمولی ۲۴۰ نفر در یکصد هزار نفر گزارش شد. این در حالی است که کادر درمانی از تجهیزات بهداشتی مانند روپوش، دستکش و ماسک به صورت مداوم استفاده می‌کند.

با این حال، محققان می‌گویند این آمار بالای ابتلا در میان کادر درمانی لزوماً به دلیل ارتباط داشتن با بیماران نیست. زمانی که کادر درمانی به اتاق استراحت خود می‌آیند و ماسک و تجهیزات آلوده خود را در می‌آورند، این وسائل خود می‌تواند منجر به انتقال آلودگی میان افراد شود.

تاکنون ۱۸ میلیون و ۴۴۵ هزار تن در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، بیش از ۱۱ میلیون نفر سلامت خود را بازیافته و بیش از ۷۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد تا زمان کشف واکسن موثر برای مقابله با ویروس کرونا، مردم باید در اماکن عمومی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *