احدی ، رئیس هلال احمر شهرستان رودبار : تیم واکنش سریع شهرستان رودبارساماندهی می شود

اختصاصی آوای جنگل / فرشته بریدک

جلسه انتخابی اعضای تیم واکنش سریع با حضور اعضای داوطلب ، مسئول عملیات امداد و نجات هلال احمر رودبار ،کارشناس عملیاتی محیط های آبی شهرستان و همچنین دبیر باشگاه امدادگران و نجاتگران هلال احمر با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در سالن اجتماعات هلال احمر برگزار گردید.


احدی افزود: هلال احمر قصد دارد در راستای اهداف امدادی خود نسبت به تشکیل تیم واکنش سریع متشکل از نجاتگران داوطلب آموزش دیده با تخصص های امدادی (جاده ای ، آوار، سیلاب، کوهستان، حمایت روانی، تغذیه،اسکان و …..) و کارشناسان و متخصصین سایر رشته ها و هیئت های ورزشی (کوهنوردی، آفرود، شنا وغریق نجات و ….) و همچنین بهره گیری از توان و تجربه نیروهای بومی محلی هر منطقه نسبت به آموزش سازماندهی آنها برای مقابله با حوادث احتمالی اقدام نماید.
وی هدف از این طرح را برگزاری دوره های تخصصی متناسب با هر رسته برای اعضاء و هماهنگی بین تیم های مختلف امدادی و تشریح وظایف محوله هر کدام در حوادث را عنوان نمود.
رئیس هلال احمر شهرستان رودبار گفت: از آنجاییکه که اتلاف زمان بر اثر ناهماهنگی بین تیم های امدادی در حوادث یکی از مهمترین عوامل تاخیر در پاسخگویی به حوادث محسوب میشود لذا سازماندهی تیم واکنش سریع برای جمعیت هلال احمر این فرصت را فراهم خواهدنمود تا در حوادث ضمن برخورداری از توان نیروهای متخصص امدادی بنا به نوع حوادث رخ داده، در کمترین زمان ممکن به حادثه دیدگان امداد رسانی نمود و از طرفی هلال احمر در نظر دارد در کنار تشکیل تیم واکنش سریع با برگزاری دوره های آموزش کمک های اولیه همگانی در خانه های هلال روستایی اولاً سطح تاب آوری جامعه را در مقابل حوادث ارتقاء دهد و از طرفی دیگر از افراد آموزش دیده در روستاها بعنوان نمایندگان هلال احمر و ارزیابان اولیه حوادث بهرمند گردد . تا انشاءالله با کمک مردم و نیروهای امدادی بتوانیم خسارت ناشی از حوادث را در شهرستان به کمترین سطح ممکن کاهش دهیم.
همتی(مسئول امداد و نجات هلال احمر شهرستان رودبار) در این نشست گفت: تشکیل تیم واکنش سریع و تعیین افراد با توجه به اقدامات صورت گرفته، همه افراد در رسته تخصصی خود سازماندهی میشوند و سعی خواهد شد با توجه به برنامه های مدنظر از طریق مسئولین محترم شهرستان و استان نسبت به تجهیز تیم ها اقدام گردد.
وی افزود : در هر تیم ده نفر از افراد بنا به تخصص آنها عضویت دارند.
ابوالفضل اکبری دبیر باشگاه امدادگران ونجاتگران هدف از تشکیل تیم واکنش سریع را این طور عنوان کرد:
کمک کردن به افراد با توجه به نوع حادثه در منطقه جغرافیایی انجام میگیرد به همین دلیل نیازمند به تیم هایی هستیم که بیشتر فعالیت داشته و متخصص باشند. وی افزود: تلاش گردیده در تیم هایی مثل کوهستان ،حوادث جاده ای، فضای معلق ،غریق نجات ، آوار برداری ،محیط های آبی و …. از افراد متخصص که علاقه دارند کمک گرفته شود. دبیر باشگاه امدادگران ادامه داد : به هر نفر از افراد تیم باید آموزش های لازم داده شود تا سطح درجاتشان با توجه به نوع توانایی هایی که دارند ارتقاء یابد تا بتوان از این تیم ها در سطح شهرستانی ، استانی و حتی بالاتر استفاده شود و بگونه ایی که یاریگر واقعی و همیشگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی باشند. وی با اشاره به تشکیل تیم واکنش سریع خواهران نیز گفت : از آنجاییکه این تیم برای اولین بار در شهرستان تشکیل میشود میتواند در قالب تیم های حمایت روانی، تغذیه ، اسکان اضطراری یاری گر امدادگران در حوادث باشند.
در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه حمایت های بزرگوارانه مسئولین ارشد شهرستان نسبت به عوامل امدادی ، از آنجاییکه ایفای نقش نجاتگران هلال احمر در خط مقدم حوادث همواره داوطلبانه بوده لذا کما فی السابق این عزیزان را از حمایت های مادی و معنوی خود محروم ننمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *