باقری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار: دانش آموزان، گنجینه و ذخیره نظام هستند/ نباید از آنها غفلت کرد

اختصاصی آوای جنگل / فرشته بریدک

اشاره

شور و حال آغاز روزهای مدرسه، روزهایی سراسر دلهره، شوق و اضطراب، که روزهایی با های و هوی بچه ها آغاز می شود. صدای چکاوکان ، طلوع آفتاب ، یک صبح دل انگیز که نشان گر شروع دوباره است برای آغاز سال تحصیلی جدید اما کمی متفاوت از سالها ی دیگر بچه ها با لباسهای رنگارنگ با پوشش ماسک و دستکش هر کدام از هم فاصله دارند با رعایت پروتکل های اجتماعی راهی مدرسه می شوند تا سال تحصیلی خوبی را آغاز کنند و واژه ها بر تخته های سیاه جان می گیرند و پروانه می شوند تا در نفس های هیجان زده کودکان پرواز کنند و فضای کلاس را گرم نمایند.این بار متفاوت تر از سالهای دیگر در ۱۵شهریور شروع می شود ودانش آموزان بعد از ماه ها انتظار به استقبال سال تحصیلی جدید خواهند رفت..به همین منظور گفتگویی با رییس آموزش وپرورش شهرستان رودبار و مدیر موسسه غیر انتفاعی پسرانه سردار جنگل داشتیم که ماحصل آن را درادمه خواهید ….


امیر علی باقری اسکلکی رییس آموزش وپرورش شهرستان رودبار در گفتگو با آوای جنگل گفت:حدود ۲ ماه است فعالیت خود را در آموزش وپرورش شهرستان رودبار آغاز نمو ده ام .
رییس آموزش وپرورش شهرستان رودبارتصریح کرد : سیستم آموزشی سال ۱۴۰۰_۱۳۹۹ در سال تحصیلی جدیدبا ثبت نام حدود۱۲ هزار دانش آموز و حدود ۷۰۰ معلم در سال تحصیلی جدید آغاز خواهد شد.
وی درخصوص روند آغاز سال تحصیلی جدید گفت: امسال سال تحصیلی جدید با سالهای دیگر متفاوت است وآغاز سال تحصیلی با شیوع ویروس کرونا همراه است رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در مدارس الزامی است و طبق همین دستور العمل ها تقسیم بندی ها انجام گرفته ودر هرکلاس تعداد دانش آموزان ۱۵ نفر می باشد اقلام بهداشتی نیز دراختیارشان قرار می گیرد .
باقری ادامه داد: دانش آموزان گنجینه و ذخیره نظام هستند و نباید از آنها غفلت کرد.رییس آموزش وپرورش شهرستان رودبار در خصوص روند آموزشی به صورت حضوری وغیر حضوری اشاره و بیان داشت : آموزش به صورت حضوری بهتر است چون ارتباط معلم با دانش آموز مهم ترین عوامل یادگیری عمیق را در بین آنها ایجاد می کند و آموزش رفتارهای مسئولانه به دانش آموز به رشد و تعالی او کمک خواهد کرد و علاوه بر آن باید زیر ساخت ها آماده باشد .دانش آموزان دراین بحران کرونایی که مدارس تعطیل بود باید به آنچه که به آن می رسیدند را احساس نکردند . امسال شبکه شاد ارتقا داده شد و دانش آموزان می توانند بیشتر از آنها استفاده کنند.همچنین استفاده از فضای مجازی هم باید برای دانش آموزان و خانواده ها مشخص شود. در شهرستان رودبار مشکلی از بابت ارتباط معلم با دانش آموز از طریق فضای مجازی وجود ندارد وما بسترها را فراهم کردیم واکثرا دسترسی دارند وفقط یکی دو مورد وجود دارد که برطرف خواهد شد ودانش آموزان حتی از طریق تلفن نیز می توانند آموزش ببینند .وی تصریح کرد: روز اولی که وارد آموزش وپرورش شدم ، آموزش را در اولویت قرار دادم . همچنین برنامه هایی را برای آموزش مقطع یازده و دوازده برای کنکوریها معین کردیم و در نظر داریم از مدرسینی که در حوزه های مختلف تخصص دارند دعوت کنیم تا امکانات اولیه در اختیارشان قرار گیرد و کانال های آموزشی با تخصص خاصی از طریق همین مدرسین صورت گیرد تا دانش آموزان کنکوری از این ظریفت استفاده کنند چون ما در شهرستان رودبار دانش آموزان فوق العاده با استعداد ی داریم که نیاز به حمایت دارند.

وی در پایان از اهالی رسانه تشکر کرد گفت: رسانه ها در این شرایط سخت کرونایی که درگیر هستیم می توانند یاریگر ما باشند وبه اولیا آرامش و فضا را آرام کنند تا بتوانیم با همکاری رسانه ها مردم و همه نهادها دست به دست هم دهیم تا سال تحصیلی خوبی را به پایان برسانیم.


احمد اسدی گلورزی موسس و مدیر دبیرستان پسرانه غیر دولتی سردار جنگل کار شناس ارشد ادبیات با ۱۴ سال سابقه فعالیت در گفتگو با آوای جنگل ضمن تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید گفت: از سال ۹۶ دبیرستان غیر انتفاعی سردار جنگل احداث  و شروع به فعالیت کرده است که در سال اول با ۴۶ دانش آموز ، سال دوم ۶۷ ۸۵ و امسال تا الآن ۴۷ دانش آموز در این مدرسه در حال تحصیل هستند.
وی افزود:با وجود اهداف بلند مدتی که پیش رو بود به برخی از آنها دست پیدا کردیم ولی با شیوع ویروس کرونا شوکی به کشور وارد شد که از این برنامه ها فا صله گرفتیم و مواردی چون کرونا ، وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم وغیره …. همه اینها تاثیر گذار بوده است.
اسدی بیان داشت: با شیوع بیماری کرونا تمامی مدارس در گیر بودند و از آنجا که سال تحصیلی جدید با ویروس کرونا همراه است سیستم آموزشی کشور یک آمادگی از پیش تعیین شده ای دارد و باید بسترها را آماده تر کند وبا برنامه ریزی پیش رود.
مدیر دبیرستان غیر انتفاعی سردار جنگل تعامل با دانش آموزان را از موضوعات مهم دانست بیان داشت : نحوه ارتباط و تعامل با دانش آموز مهم است . فضای آموزش مجازی یک مزیت هایی دارد که دانش آموز می تواند بارها و بارها مطالب را داشته باشد ودر مو قطعیت های مناسب و محدودیتهای مختلف از آن استفاده کند. اما کلاس حضوری تعامل بیشتری بین معلم و دانش آموز برقرار است و آنچه را می تواند در کلاس آموزشی حضوری یاد بگیرد و تجربه کند در فضای مجازی مقدور نیست.وی درادامه گفت: باز گشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد و دستگاه تب سنج ، مواد ضد عفونی کننده چشمی و بصورت لیزری ، فاصله گذاری اجتماعی و غیره… رعایت خواهد شد‌.
مدیر دبیرستان غیر انتفاعی سردار جنگل گفت: در وضعیت زرد و سفید کلاسها خیلی راحت برگزار می شود ودر کنار این برگزاری کلاسها هم بصورت مجازی و هم حضوری خواهد بود.
دانش آموزانی که نمی توانند از این فضا استفاده کنند فیلم ضبط شده در اختیار شان قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *