احتمال سرایت آتش‌سوزی جمهوری آذربایجان به گیلان

امیر مرادی با اشاره به وقوع آتش سوزی مهیب در جنگل های جمهوری آذربایجان در مرز ایران و شهرستان آستارا، اظهار کرد: شدت آتش سوزی در جنگل های جمهوری آذربایجان زیاد است.

وی وزش باد گرم را عامل اصلی ایجاد حریق در جنگل های جمهوری آذربایجان دانست و افزود: نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و فرماندار شهرستان آستارا و کلیه شهرداری‌های شهرستان های آستارا، تالش و رضوانشهر از ساعت ۲۱ شامگاه گذشته، ۲۱ دی ماه در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه رودخانه آستاراچای بین جنگل های جمهوری آذربایجان و جنگل های گیلان قرار دارد، تصریح کرد: این رودخانه موجب ایجاد فاصله حدودا ۱۰۰ متری شده و تاکنون به نوعی مانند آتش بر عمل کرده است.

مرادی با اشاره به احتمال سرایت آتش به جنگل های گیلان، گفت: با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور، آمادگی لازم برای اعزام تیم های امدادی و در صورت لزوم استفاده از بالگرد اطفای حریق وجود دارد.

وی از آماده باش کامل کلیه نیروهای مرزبانی، آتش نشانی، هلال احمر، منابع طبیعی، شهرداری، فرمانداری و بسیج خبر داد و عنوان کرد: آتش سوزی در سمت جمهوری آذربایجان همچنان در حال وقوع است، اما جهت وزش باد به سمت مرز ایران نیست.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان ادامه داد: متاسفانه آتش به تاج درختان جنگلی در جمهوری آذربایجان رسیده و خسارت جدی است لذا در صورت درخواست این کشور، آمادگی داریم بالگرد اطفا را اعزام کنیم. با فرمانداری‌های اردبیل و نمین برای آماده باش نیروهای منابع طبیعی و هلال احمر و آتش نشانی هماهنگ شده است.

وی همچنین از وقوع حریق در ۱۰ نقطه از شهرستان‌های تالش، شفت، رودبار، ماسال و رشت خبر داد و اضافه کرد: آتش‌سوزی در این مناطق سطحی بوده و با توجه به آمادگی نیروهای حفاظتی، خیلی سریع مهار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *