کریمی قدوسی: برجام مُرد/ آقای ظریف! آمریکای تماشایی را تماشا کنید

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در تشریح سؤال خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه «چرا سه هفته بعد از شهادت سردار سلیمانی کد مذاکره با آمریکا را می دهید؟» گفت: در سالروز صدور پیام الهی امام در یازدهم دی سال ۶۷ خطاب به صدر هیئت رئیسه اتحادیه جماهیر شوروی هستیم؛ در اولین روز سال میلادی ۱۹۸۲ امام سفرایی را به کاخ مسکو فرستاد و در آن نامه الهی خود، خبر از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی و خبر از فروپاشی ایالات متحده آمریکا را هم دادند.

او ادامه داد: امروز یکی از روزهای تاریخی در مجلس شورای اسلامی است که نمایندگان ملت شاهد فروپاشی آمریکا هستند و کاخ ستم آمریکا همین لحظه زیر چکمه‌های دژخیمان آمریکایی است. رهبر معظم انقلاب هم در آغاز امروز مجلس دهم فرمودند که از من سوال کردند بین ترامپ و کلینتون کدام بهتر است که رأی بیاورند؟ مثل امروز ترامپ و بایدن ایشان جواب دادند با هر دو موافقم، زیرا هر کدامشان رأی آورد، آمریکا را تا ۴ سال آینده به زمین می زنند و نابود می‌کنند. اینها وعده‌های الهی در حال تحقق است و اسلام عزیز و آثار نورانی اش جهان را در بر خواهد گرفت.

کریمی قدوسی تصریح کرد: آقای ظریف! آمریکای تماشایی را تماشا کنید؛ این همان آمریکایی است که شما آغازین روزهای مذاکره فرمودید با یک بمبش می‌تواند ایران را از پای دربیاورد. امروز نظاره‌گر باشید که چه اتفاقی می‌افتد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: شما اعلام کردید ما همچنان آماده مذاکره با آمریکا هستیم و یک هفته قبل از شهادت سلیمانی هم با افسر رژیم صهیونیستی در دبی که عکسش پخش شده، ملاقات داشتید. این شهادت زیرساخت‌هایی را فراهم کرد که آن توافق جامعی با نماد برجام بود؛ همان برجامی که چند روز قبل خطاب به اروپایی‌ها اعلام کردید ایران برجام را زنده نگه داشته است.

او گفت: در تاریخ نقل است یکی از علمای بنی‌العباس همسری داشت که خیلی او را دوست می‌داشت و اتفاقاً آن همسر مُرد. آن حاکم آنقدر دلبسته بود که دستور داد دفنش نکنند. اما پس از چند روز مردم شهر هم شکایت کردند که آقای خلیفه بوی گند میت شهر را آزرده کرده است و او را دفن کنید. این داستان برجام و آقای روحانی و شماست. برجام مُرد و این مجلس انقلابی از بوی گند او که مردم را آزار داده بود، با آن قانون انقلابی دفع ‌کرد. خواهش می کنم تکرار نکنید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: جمعه بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، ولی امر مسلمین خطبه‌های تاریخی نماز جمعه را خواندند و در آن، خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، تروریست های فرودگاه بغداد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *