کرونای انگلیسی در کمین مردم گیلان/ وضعیت ۶ شهرستان استان همچنان «نارنجی» است

به گفته معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شهرستان‌های «لاهیجان، آستانه اشرفیه، رودسر، رشت، رودبار و صومعه سرا» در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

 یکسال از شیوع ویروس کرونا در کشور و گیلان گذشته و خانواده‌های بسیاری در طی این مدت فرزندان و فردی از اعضا خانواده خود را از دست داده و هنوز داغدار این عزیزان خود هستند.

در یکسال گذشته چندین موج سنگین کرونا وارد کشور شده و هر باکادر درمان و مردم با فداکاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر این امواج سهمگین کووید ۱۹ فارغ آمده و کشور به شرایط استیبل رسید.

آخرین موج سنگین کرونا در کشور از اوایل مهرماه آغاز و تا اواخر دی‌ماه ادامه داشت به‌طوری در این دوماه روزانه ۵۰۰ بیمار کرونایی جان خود را از دست‌داده و افراد بسیاری به این ویروس منحوس مبتلا شدند.

به این منظور ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونای کشور از ۶ آذرماه محدودیت‌های شدید شامل منع رفت و آمد خودروهای غیربومی از یک شهر به شهر دیگر و همچنین تعطیلی برخی از صنوف را در دستور کار خود قرار داده و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آمار کرونا در کشور اکنون به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است.

ولی حال چند روزی است که کرونای جهش‌یافته انگلیسی وارد کشور شده است و تاکنون ۲۴ نفر به این ویروس مبتلا و جان سه نفر بر اثر کرونای جهش‌یافته از دست رفته و این امر منجر به ایجاد نگرانی در بین کادر درمان کشور و همچنین مسؤولان بهداشتی شده و به گفته معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ویروس جهش‌یافته انگلیسی در استان‌های همجوار گیلان شناسایی‌ و احتمال وجود کرونای انگلیسی در گیلان وجود دارد.

بنا بر اعلام مسعود نوروزی اگرچه روند ابتلا به کووید ۱۹ در گیلان یک‌روند ثابت است ولی هنوز ۶ شهرستان لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، رودسر، رشت، رودبار و صومعه‌سرا در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های تالش، املش،سیاهکل وماسال آبی و مابقی شهرستان‌‌ها در حالت زرد قرار داشته و این امر حاکی از شکننده بودن وضعیت کووید ۱۹ در گیلان است.

با توجه به نزدیک شدن به ایام آخر سال و تعطیلات نوروز احتمال افزایش دوهرمی‌های خانوادگی وجود دارد، به این دلیل مسؤولان بهداشتی گیلان از مردم درخواست دارند در ایام نوروز و آخر سال پروتکل‌های بهداشتی را به بهترین نحو رعایت کنند تا از شیوع موج چهارم کرونا در این استان شود، زیرا قدرت سرایت و مرگ و میر ناشی از کرونای انگلیسی بسیار افزایش پیداکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *