🚜تخلیه نخاله در کنار کوچه ها و خیابان های سطح شهر مشکلات فراوانی را برای شهروندان دار المؤمنین منجیل به وجود آورده است

 

🚜تخلیه نخاله در کنار کوچه ها و خیابان های سطح شهر مشکلات فراوانی را برای شهروندان دار المؤمنین منجیل به وجود آورده است.

💥تا کنون توسط مدیریت شهری چندین مرحله نخاله های موجود در سطح شهر جمع آوری و به محل دپوی نخاله انتقال داده شد.

🔻برخی شهروندان متاسفانه حتی با وسیله نقلیه شخصی اقدام به انتقال نخاله های ساختمانی که از قبل در گونی هایی پر شده است به زمین های خالی در کوچه ها و خیابان های سطح شهر می کنند.

💥در کنار این شهروندان، بی توجهی برخی افرادی که شغل آنان جابجایی این نخاله هاست هم مزید بر علت می شود چرا که بسیاری از آنان اقدام به تخلیه نخاله در حاشیه شهر می کنند.

🔻با این اوصاف، می‌طلبد که مسوولان شهری و متولیان حوزه سلامت شهر منجیل به صورت جدی به موضوع نخاله‎های رها شده در مناطق مسکونی شهر ورود کرده و با نظارت بیشتر در ساماندهی و جلوگیری از پراکندگی آنها در فضای شهری ظاهر شوند.

💥 از سوی دیگر نیز شهروندان با همکاری با شهرداری از زشت کردن چهره شهر در اثر ریختن غیرقانونی نخاله‌ها و پسماندها در کوچه وخیابان هاپرهیز کنند.

🔻بد نیست بدانیم که شیوه نامه اجرایی ذخیره سازی و جمع آوری پسماندهای عمرانی و ساختمانی، روش صحیح جمع آوری و انتقال نخاله های ساختمانی را برای جلوگیری از ضایع شدن حق سایر شهروندان و نیز اهتمام و توجه به مسئله پاکیزگی محیط زیست، مشخص کرده است.

💥این یک واقعیت است که گردشگری موجب رشد اقتصادی کشور می‌شود. و توریست‌ها تنها جذب شهرهایی می‌شوند که زیبا ساخته شده باشند و معماری تاریخی غنی داشته باشند.

🔻اگر شهرمان را کثیف نگه داریم و همه دور و اطراف شهر پر از نخاله های ساختمانی باشد، تاثیری منفی بر فرهنگ و شیوه زندگی‌مان خواهد داشت و درنتیجه گردشگران به دیدن شهر ما که یکی از بهترین شهرهای استان گیلان از لحاظ جاذبه های گردشگری است نخواهند آمد.
لذا این می‌تواند بر فعالیت‌های اقتصادی شهر منجیل هم اثر بگذارد.

💥ما بعنوان نسل حاضر همه چیز را در دستان خود داریم. ولی اگر بخواهیم از همه چیز به آن گستردگی استفاده کنیم و اندوخته‌های طبیعی را تخریب کنیم و به بناها و آثار باستانی و همچنین مناظر طبیعی صدمه بزنیم، نسل‌های پس از ما دیگر هیچ تصوری از فرهنگ و تاریخ ما و هیچ منظره طبیعی خوبی برای لذت بردن نخواهند داشت.

🔻اینطرف و آنطرف انداختن نخاله های ساختمانی محیط زیست را کثیف می‌کند، بنابراین عاقلانه این است که شهرمان را تمیز نگه داریم تا نسل‌های بعدی هم بتوانند از زیبایی آن بهره ببرند.

✍️قابل ذکر است؛شهرداری شهر منجیل محلی را برای دپوی نخاله های ساختمانی در محل دفن زباله در نظر گرفته است و شهروندان فهیم شهر منجیل می توانند نخاله های ساختمانی را به این محل انتقال دهند.

#فرهنگ_شهری
#محیط_زیست
#رعایت_حقوق_شهروندی

✍️محمدرضا شوقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *