امحای ۱۳۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان از امحای بیش از ۱۳۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان خبرداد و گفت: در بخش نگهداری معتادان متجاهر با مشکل روبه‌رو هستیم، مرکزی که در استان داریم ظرفیت ۵۰ نفر را دارد و این یک ضعف است در حالیکه در چند ماه گذشته حدود ۶۰۰ نفر معتادان متجاهر دستگیر شدند.

سردار عزیزالله ملکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مبارزه جدی با مواد مخدر و توزیع کنندگان مواد یکی از اولویت‌های ناجا است، اظهار کرد: در هشت ماه نخست سال‌جاری بیش از ۲۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که امروز ۱۳۵۰ کیلوگرم امحا می‌شود. طی این مدت دو شهید هم در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردیم.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه یکی از استان‌های برتر در برخورد با قاچاقچیان و کشف مواد مخدر بودیم، افزود: مهم‌ترین اولویت ما ضربه زدن به قاچاقچیان بود که خوشبختانه با تعامل با سایر استان‌ها توانستیم سرشبکه‌هایی که در سایر استان‌ها هم فعالیت داشتند شناسایی و برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه برخورد با خرده فروشان مواد یکی از مطالبات مردم بود که با همکاری دستگاه قضا اقدامات بسیار خوبی را شاهد بودیم، ادامه داد: در این راستا ۱۷۵ مرحله طرح عملیات پاکسازی نقاط آلوده و کنترل محورهای مواصلاتی و همچنین انهدام ۳۱ باند توزیع مواد مخدر داشتیم.

سردار ملکی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، گفت: با همکاری و تعامل اطلاعات و سپاه، عملکرد خوبی در شناسایی و انهدام باندهای مواد مخدر داشتیم؛ در سال جاری قرارگاه رصد فضای مجازی با همکاری دستگاه قضایی تشکیل شد و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت و کشفیات خوبی شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در بخش نگهداری معتادان متجاهر با مشکل روبه‌رو هستیم، ادامه داد: مرکزی که در استان داریم ظرفیت ۵۰ نفر را دارد و این یک ضعف است در حالیکه در چند ماه گذشته حدود ۶۰۰ نفر معتادان متجاهر دستگیر شدند و این موضوع در جلسه شورای تامین استان مطرح شده است و امیدواریم بتوانیم این مرکز را در داخل استان گسترش دهیم و مشکل به گونه‌ای حل شود که این معتادان بتوانند به زندگی برگردند.

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی در راستای مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی صورت گرفته و در راستای پیشگیری بیش از ۳۲۰۰ ساعت کلاس آموزشی برای مدارس و اقشار مختلف در سطح استان برگزار شد که نتایج خوبی هم به همراه خواهد داشت.

در ادامه اسماعیل حیدری‌آزاد، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد گیلان اظهار کرد: مواد مخدر در جای جای وطن و کوچه پس کوچه‌ها توسط قاچاقچیان و سوداگران مرگ نفوذ پیدا می‌کند و جنگ نرمی‌ است که با کمترین هزینه امنیت و آسایش ایران اسلامی به ویژه جوانان را هدف قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه سوداگران مرگ همواره تلاش می‌کنند که مواد مخدر را به شیوه خود به فروش برسانند و از منافع آن استفاده کنند، تصریح کرد: متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته اما همچنان در امر مبارزه با مواد مخدر باید به گونه‌ای تلاش شود تا از آن ممانعت شود.

حیدری‌آزاد گفت: امروز شاهد امحای ۱۳۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر خواهیم بود که حاصل زحمات عزیزان مبارزه با مواد مخدر است؛ با تلاش چشمگیر ناجا و دستگاه‌های نظامی و امنیتی استان، سال گذشته جزء استان‌های برتر در افزایش کشفیات مواد مخدر بودیم که نشان‌دهنده تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *