امروز صورت گرفت: بازدید اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از منطقه آزاد انزلی

عضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی کشور طی سفری به منطقه آزاد انزلی ضمن دیدار با مدیرعامل سازمان از زیرساخت‌های منطقه و چند واحد صنعتی بازدید نمودند.

اعضای کمیسیون که متشکل از نماینده دفتر واردات و صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت صمت، نماینده بانک مرکزی، نماینده جهاد کشاورزی، نماینده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و نمایندگان مناطق آزاد در سفر کاری خود به منطقه آزاد انزلی با اکبری مقدم مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار کرده و پیرامون تسهیل گری در بخش ارائه معافیت‌ها و مزیت‌های قانونی به تولیدکنندگان و همچنین کاهش بروکراسی اداری تبادل نظر کردند.

در ادامه اعضای این کمیسیون از چند واحد تولیدی و صادراتی منطقه آزاد انزلی که مواد اولیه خود را از خارج از کشور تامین می‌کنند بازدید و به منظور رفع موانع و مشکلات با مدیران این واحد‌های تولیدی گفتگو کردند.

گفتنی است؛ این کمیسیون یکی از مهمترین مراجع تصمیم گیرنده در خصوص مزیت‌های تولید در مناطق آزاد و تعیین درصد مجاز واردات و صادرات تولیدات به سرزمین اصلی و خارج کشور برای واحد‌های تولیدی است که بخشی از مواد اولیه خود را از خارج کشور تامین می‌نمایند.

بررسی مسائلی همچون قاعده ۲ الف گمرکی، ثبت سفارش، تأمین ارز، نحوه دریافت قبض انبار مواد اولیه و گواهی تولید الکترونیک از هم مشکلاتی مطرح شده از سوی تولید کنندگان بود که طی این دور روز مورد رسیدگی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *