معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گیلان: خانم صادقی، از مدیران خوب ما در سازمان بهزیستی است

کیوان اسدی/آوای جنگل

💥به مناسبت روز جهانی معلولین با حضور دکتر قاسمیان معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گیلان,سرهندی مسئول مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی گیلان، نادم روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان گیلان, مسئولین شهرستان رودبار و خیرین شهرستان رودبار مراسم تقدیر از خیرین با اهدای ۱۰ عدد گوشی به دانش آموزان نیازمند به ارزش ۴۰۰میلیون ریال,تهیه جهیزیه برای نو عروس به مبلغ یکصد میلیون ریال,
تقدیر از دو مادر فداکار
که به تنهایی از فرزندان معلول خود نگهداری میکنند؛ در کانون پرورش و فکری شهر رودبار برگزار شد.

💥دکتر قاسمیان، معاون توانبخشی بهزیستی استان گیلان اظهار داشت:

اگر جمعیت نیازمند جامعه را حدود ۱۰ یا ۱۱درصد حساب کنیم و همه محدودیت های اجتماعی را در نظر بگیریم،
۱۰ درصد جمعیت ۸۰ میلیونی یعنی ۸ میلیون نفر، جزء افرادی هستند که ما باید بتوانیم به آنها خدمت کنیم.

💥آمار جامعه هدف در بهزیستی حدود یک میلیون ۸۰۰ نفر است. بهزیستی به ۲۵ درصد از این افراد خدمات رسانی می کند و از حمایت و مشارکت دسته ها جهت کمک رسانی به عزیزان ، برخوردار است.

💥وی در ادامه افزود: روز معلول،در تقویم ما، یک روز جهانی است اما دلجویی از معلولین نباید مختص به یک روز باشد. موضوع این نیست که فقط یک دستگاه به جامعه معلولین خدماتی ارائه کند،بلکه باید تمام دستگاه ها و ادارات در مقوله خدمتگذاری به نیازمندان پای کار باشند.

💥در بخش توان خواه ها، بحث سیاسی آن مهم است و همچنین بحث اجتماعی، فرهنگی و آموزشی آن حائز اهمیت است.

💥 سال ها قبل معلولیت را به دلیل وجود نواقصی در بدن، موضوعی پزشکی می‌دانستند.
بعدها به این نتیجه رسیدند که این یک موضوع اجتماعی است. ما مقصر هستیم که اون توان خواه نمی‌تواند از خانه خارج شود و قانون حقوق شهروندی دقیقا مشخص کرده که بدون تبعیض باید به این موضوع پرداخت.
💥به طور مثال اگر من ناشنوا وقتی به مسئولین شهرستان مراجعه می کنم و وارد آموزش پرورش شدم و ناشنوا هستم بتوانم ارتباط برقرار کنم.
وقتی یک نابینا وارد اتاق من بشود من نباید از بغل دستی آن بپرسم اسمش چیست. یعنی با این کار فرد نابینا را حذف کرده ام.

💥معلولین نیاز به توجه دارند.
همه فعالیت های سازمان بهزیستی را روی هم بگذاریم کمتر از ۱۰ درصد است.استان ما تقریبا سالمند ترین استان در کشور است و شهرستان املش سالمند ترین شهرستان می باشد.حدود ۳۵۰ هزار نفر سالمند داریم. آمار کلی سازمان بهزیستی با همه فعالیت ها به ۲۰ هزار نفر هم نمی‌رسد.یعنی کمتر از ۱۰ درصد سالمندان تحت پوشش بهزیستی هستند. بنابرین همه باید کمک کنند. مشارکت سرچشمه ای دارد و آن اعتماد است. این اعتماد از شناخت سر چشمه می‌گیرد.

💥وی در ادامه افزود: از سرکار خانوم صادقی،مدیریت محترم بهزیستی شهرستان رودبار تقدیر داریم و قطعا از مدیران خوب ما در سازمان بهزیستی است و ما به وجود ایشان افتخار می‌کنیم.

💥 بخشی از فعالیت های ما باید گروهی باشد. وقتی ما برنده خواهیم شد که خیرین جلو بیایند، دستگاه ها جلو بیایند. در تورات آمده است که از خدای متعال پرسیده اند: اگر شما جسم پیدا میکردی و مثل یک انسان روی زمین راه میرفتی عمر خدایی تان را چه میکردید؟
فرمودند که به هم نوع خود کمک می کردم.
یعنی هروقت که تلاش می‌کنیم به کسی کمک کنیم آخر آن به خدای متعال وصل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *