مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان رودبار اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان رودبار

مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان رودبار
اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان رودبار
اختصاصی آوای جنگل
الهام هاشمی براگوری

در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان رودبارعزیزپور رییس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان رودبار چکیده ای از عملکرد این اداره را عنوان داشت که در ادامه گزارش خبرنگار آوای جنگل را خواهیم خواند

در ابتدا سلام عرض میکنم خدمت شما خبرنگاران شهرستان صلح و وفاداری که زحمت می کشید و بنده این افتخار راداشتم که در این مدت کنار شما عزیزان بودم ممنونم از همکاری نزدیک یکایک شما عزیزان و دلسوزی شما عزیزان و نقد هایی که شما به بنده داشتید و دوستانه به بنده انتقال داده اید و همیشه در تمامک مناطق شهرستان رودبار یار و یاور ما بوده اید.

همچنین خیر مقدم عرض میکنم خدمت جناب آقای رضایی و تشکر ویژه هم دارم بابت زحمات ایشان که به عنوان مدیر طرح ساماندهی خانه مسافری های شهرستان رودبار زحمت های زیادی کشیده اند و همیشه در کنار ما بوده اند و جا دارد از جناب آقای آبزن که زحمت مجری برنامه را دارن تشکر ویژه داشته باشم.

اگر از کلیات گردشگری شهرستان رودبار بخواهیم نکاتی را عنوان کنیم می توان به این اشاره داشت که در حال حاضر در شهرستان رودبار۲۰۰ خانه مسافر دارای مجوز داریم و سه هتل و ۲۳ واحد بومگردی و دومجتمع بین راهی که در حال فعالیت می‌باشند در شهرستان رودبار موجود است در همین وضعیت هم اما در حال حاضرپنج‌ هتل در حال ساخت و سه مجتمع بین راهی در حال ساخت در شهرستان رودبار داریم و امیدواریم تا آخرسال دو هتل و یک مجتمع خدماتی ما به بهر برداری برسد.
خیلی نکته جالبی بود کاری که در شهرستان های دیگر استان گیلان کمتر صورت‌گرفت تشکیل شورای تامین دغدغه همه عزیزان شورای محترم تامین و تشکیل شورای تامین، با حضور مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی وصنایع دستی و گردشگری استان گیلان بود که مصوبه خیلی خوبی داشت کمک زیادی به ما کرد تقدیر تشکر میکنم از جناب آقای فرماندار محترم و جناب آقای دادستان که میدانی در نقاط پر تردد گردشگری و‌نقاطی که موجب دغدغه عزیزان همه شهروندان شهرستان رودبار بود حضور پیدا کردندو در آن مصوبه ۵۴ نقطه به عنوان نقاط پر تردد گردشگری شهرستان که با همکاری فرمانداری و منابع طبیعی و محیط زیست که با سرمایه گذاری بومی هر منطقه که اولین طرح در حلیمه جان صورت پذیرفته است و به مدیریت مهندس رضایی مدیر طرح ساماندهی خانه مسافرهای شهرستان رودبارمی باشد که در هفته اول دولت افتتاح خواهد شد.

ما از نظر جغرافیایی شرایطی که داریم دروازه ورودی استان گیلان هستیم که به نظر بنده با توجه به این پتانسیل صنعت گردشگری می‌تواند شهرستان رودبار را دگرگون کند .

همانطور که ‌صنعت گردشگی در دنیا حرف برای گفتن دارد وضعیت شهرستان رودبار وضعیت بهینه ای است ما باید از ان استفاده کنیم.

عزیزپور در ادامه عنوان کرد در طول تعطیلات سفرها با ترافیک سنگین رو درو هستیم ک موجب آزارو اذیت شهروندانمان می‌شود ولی همین ترافیک را باید بتوانیم به عنوان فرصت از ان استفاده کنیم.

بالای چهارصد واحد را آقای رضایی همراه رصد شبانه روزی شناسایی کردند که در شهرستان رودبار در حال فعالیت غیرمجاز می باشند و برایشان‌تصمیم گیری خواهد شد.

این دویست واحد که دارای مجوز هستند درسامانه جامع میراث فرهنگی ثبت گردیده و ما خوشبختانه در تعطیلات نوروز از ۲۵ اسفندتا۱۵فروردین بیست و هشت هزار و هفتصد و شصد نفردر اسکان در شهرستان رودبار مستقر شده اند و به نظر من این حجم بالای مسافر باعث آوردن پول در شهرستان رودبار است و ما زیر ساخت هارا آماده میکنیم با توجه به ظرفیتی که داریم و در مسیر تولیدات قرار داریم می‌توانیم مهمانپذیر خوبی برای مهمان باشیم.

به هرحال دغدغه مدیرکل محترم میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گیلان وهمچنین دغدغه فرماندار محترم و انقلابی و دغدغه شما عزیزان این بوده که شهرستان رودبار در استان گیلان دیده نمی شود اما به همت شما عزیزان این امر به بهترین نحو انجام شده است هرچند باز هم جای کار دارد با این حال مدیر کل محترم در ایام عید نوروز در شبکه باران۲۵ دقیقه صحبت کرد که که ۱۵ دقیقه را در مورد شهرستان رودبار بود.

راه اندازی و شروع به کار نمایندگی میراث فرهنگی بخش خورگام و بره سر در هفته دولت به افتتاح می رسد که این مهم هم به همت نماینده محترم فرماندار محترم و مدیر کل محترم بوده است.

تابلوهای معرفی شهرستان رودبار در مسیر آزادراه با توجه به اینکه در ورودی استان گیلان قرار داریم بهترین وضعیت را برای ما دارد بهترین فرصت برای ما دارد اما هیچ استفاده ای از آن نکرده ایم.

البته برخی از مجوز را باید از آزاد راه های کشور بگیریم که مکاتبات انجام شده است و از طریق اداره کل هم این امر صورت گرفته است که سه نقطه درشهرستان رودبارباید تابلو نصب شود در رفت و برگشت البته دو نقطه ‌در رفت و یک نقطه در برگشت و اسپانسر هم معرفی شده است و در حال گرفتن مجوز ها هستیم و امیدواریم تا پایان سال و قبل از ایام نوروز این تابلوها نصب بشود.

امیدوار به تشکیل شورای راهبری و توسعه گردشگری شهرستان رودبار با حضور و معرفی سرمایه گذاران بخش گردشگری هستیم.
خوشبختانه در سالی که گذشت ورود سرمایه گذاران خوبی را در شهرستان داشتیم و با حضورشما عزیزان که اطلاع رسانی هم می‌شود در فرمانداری جلسه اش برگزار می‌شود.

رییس اداره مکیراث فرهنگی در ادامه اظهار داشت شناسایی و آموزش مهارت های صنایع دستی بومی اقوام شهرستان در دستور کار قرار دارد.
ما در شهرستان رودبار هفت قوم داریم در بحث جشنواره ها هم جشنواره ملی زیتون را داریم که در ماه های اینده به همراه هفت جشنواره دیگر برگزار خواهد شد.

تسهیلات خوبی جهت تجهیز و تکمیل تاسیسات گردشگری اختصاص یافته است و با توجه به اینکه دو سال است سازمان میراث فرهنگی تبدیل به یک وزارت خانه شده است و اعتبارات خودش را مستقیما ازصندوق ملی و بودجه کشور دریافت می کند اعتبارات خوبی را داریم و امیدواریم که بتوانیم در رأس قالب صنایع دستی و گردشگری عزیزانی که مورد نیاز انها است در اختیارشان قرار بگیرد.

رضایی مدیر شرکت خدماتی بومگردی ناب سر درفک شهرستان رودبار نیز عنوان کرد:

روز خبرنگار را گرامی می داریم و خدمت شما تبریک عرض می کنم بنده افتخار این را داشته ام که به عنوان خادم در پست مدیر خانه مسافرهای شهرستان رودبار در خدمت مردم عزیز شهرستان خوبم رودبار باشم از رییس محترم اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان رودبار تقدیر و تشکر می کنم چرا که در اجرای طرح ساماندهی خانه مسافر با ما همکاری داشته اند و همیشه حامی ما بوده اند
در خصوص خانه مسافر توانستیم ساماندهی خوبی انجام دهیم که این خود جای امیدواری دارد تا در آینده ای نه چندان دور بتوانیم با بهره برداری از سایت اینتر گیلان بانک اطلاعاتی مناسبی در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهیم تا به راحتی بتوانند مکان مورد نظر خود را در شهرستان رودبار پیدا کنند و از اقامت در شهرستان رودبار رضایت داشته باشند چرا که ما پتانسیل بالایی در امر ورود گردشگر به منطقه را داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *