هشدار روسیه به آمریکا درباره تشدید تنش‌ها در اوکراین

معاون وزیر امور خارجه روسیه به آمریکا و ناتو هشدار داد که درحال تشدید شرایط جنگ اوکراین هستند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال تشدید اوضاع هستند و برنامه‌هایی را برای حمله احتمالی به خاک روسیه از اوکراین تشویق می‌کنند. به آمریکا درباره تنش آفرینی علیه روسیه از طریق خاک اوکراین هشدار می‌دهیم و تأکید می‌کنیم شرایط به شدت خطرناک شده است.

ریابکوف که با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه تلویزیونی روسیه ۱ مصاحبه می‌کرد، افزود: ما فقط به آمریکا و ناتو درباره اوضاع اوکراین هشدار شفاهی نداده ایم، بلکه بار‌ها هشدار‌های رسمی از جمله پیام‌های اعتراض آمیز به واشنگتن ارسال کرده ایم.

وی افزود: روسیه خواهان این است که آمریکا به طرف نزاع در اوکراین تبدیل نشود، ولی واشنگتن هشدار‌های ما را در این خصوص جدی نمی‌گیرد و مشارکت بیشتر و واضح‌تر آمریکا برای مقابله با عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، واشنگتن را در آستانه وارد کردن مستقیم به این نزاع قرار می‌دهد.

ریابکوف با تأکید بر اینکه روسیه خواهان تشدید تنش‌ها نیست، تصریح کرد: روسیه در حال رایزنی با آمریکا در بالاترین سطح درباره اوکراین است و ما ارزیابی‌ها و هشدار‌های خود را در این خصوص منتقل کرده ایم که امیدواریم پشت گوش انداخته نشود بلکه به یکی از عناصر تحلیل اوضاع اوکراین تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *