شاه شهیدان در انتظار وعده هاست/ هر مسئولی گوشه کار خود را بگیرد، مشکلات رفع می شوند

یکی از اهالی روستای شاه شهیدان در گفتگوی چهره به چهره با نشریه آوای جنگل:

شاه شهیدان در انتظار وعده هاست/ هر مسئولی گوشه کار خود را بگیرد، مشکلات رفع می شوند

الهام هاشمی براگوری

اشاره:
شاه شهیدان روستایی از توابع بخش خورگام شهرستان رودبار در استان گیلان ایران است.  یکی از جذابیت‌های اصلی روستای شاه شهیدان، منظره و چشم‌انداز آن به قله‌ی صخره‌ای درفک است که در هنگام طلوع آفتاب مانند طلا می‌درخشد. اکثر کوهنوردان نیز برای صعود به درفک، شب قبل از صعود را در همین روستای شاه شهیدان سر می‌کنند.نام روستا از نام امام‌زاده‌ای که در آنجا قرار دارد گرفته شده است. روستای شاه شهیدان گیلان از لحاظ طبیعی موقعیت فوق‌العاده‌ای دارد. روستاگردی و دیدن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی روستا و گشت و گذار در دل طبیعت، آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ‌ مردم در این زمینه از مواردی است که روستاگردی نصیب گردشگران می‌کند.
وجود آرامگاه شاه شهیدان که مرقد دو امام‌زاده از نوادگان امام سجاد است در این روستا سبب شده حال و هوای طبیعی این روستا شکل معنوی به خود گرفته و زمینه سیاحت و زیارت را برای گردشگران فراهم کند.
غار اسپهبدان نیز که از جاذبه های توریستی و دیدنی رودبار است، بر فراز کوهی به ارتفاع ۵۰۰ متری منطقه و ارتفاع ۲۲۵۰ متری از سطح آزاد دریا در فاصله ای نزدیک در روستای شاه شهیدان قرار دارد. در ادامه گفتگویمان را با یکی از اهالی این روستای زیبا و توریست پذیر خواهید خواند.

یکی از اهالی خوب روستای شاه شهیدان بخش خورگام در گفتگوی چهره به چهره با خبرنگار نشریه آوای جنگل، با عنوان اینکه اصلی ترین مشکل این روستا، عدم اجرای طرح هادی است،افزود: بیش از ۱۵۰ خانوار در شاه شهیدان منتظر اجرای طرح هادی هستند. عدم توجه به این مهم موجب شده تا منابع طبیعی، وسط محل را منابع ملی اعلام کند. در صورتی که مردم،پدر بابایی در این املاک سکونت داشته اند. اسن مشکل بزرگ قطعا با اجرای طرح هادی رفع خواهد شد. از مسئولین محترم خواهشمندیم تا حل این دغدغه را الویت قرار دارند.

باقر رمضانی در ادامه افزود: قطعی و نوسان برق،از دیگر مشکلات روستای شاه شهیدان است. از اداره برق درخواست کابل خودنگهدار کرده ایم ولی هنوز این درخواست به مرحله اجرا نرسیده است.
عدم بهره مندی از راه دسترسی مناسب و درخواست روکش آسفالت برای مسیر گلنگش_شاه شهیدان، از دیگر تقاضای به حق مردم این روستا است.هر مسئولی گوشه کار خود را بگیرد، مشکلات شاه شهیدان رفع می شود.

با توجه به پیگیری های به حق بخشدار محت خورگام،شورای محترم بخش و معاونت فیلترم فرمانداری،مقرر گردید تا مشکل قطعی مکرر آب به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *