از شایعه تا واقعیت/ ماجرای مسمومیت غذایی ۳۰ دانشجوی دانشگاه سبزوار چه بود؟

برخی از دانشجویان دانشگاه سبزوار طی پیام هایی در فضای مجازی خبر از مسمویت تعدادی از دانشجویان بعد از وعده غذایی دادند.

این دانشجویان علائمی مانند تهوع،سردرد و شکم درد را تایید کرده اند و اعلام داشته اند بعد از این که ماکارانی در سلف دانشگاه خورده اند این علائم بروز کرده است.

یکی از دانشجویان در پیامی بیان داشت: بیش از ۳۰ دانشجوی پسر شب گذشته توسط اتولانس،  آمبولانس یا خودرو شخصی به مراکز درمانی اعزام شده اند و این موضوع بین دانشجویان دختر خوابگاهی نیز مشاهده شده است.

طبق ادعای این دانشجو که نخواست نامش فاش شود، این علائم پس از سرو غذای ماکارونی در خوابگاه اتفاق افتاده، غذایی که به گفته وی پیشتر نیز مشکلات خفیف گوارشی برای دانشجوی به وجود آورده است.

به گفته این دانشجو مسئولان دانشگاه ضمن تکذیب ادعای دانشجویان مبنی بر مسمومیت بر اثر وعده غذایی سرو شده، تا کنون بابت این اتفاق عذرخواهی نکرده اند و بعد از گسترده شدن ماجرا نهایتا امروز صبح در خوابگاه حضور یافته و مشکل را مربوط به انفلوانزا یا کرونا دانسته اند.

هر چند که بروز ناگهانی علائم انفلوانزا یا کرونا آن هم به صورت جمعی در خوابگاه بعید به نظر می‌رسد، اما به گفته این دانشجو حتی در این صورت باز هم مسئولان دانشگاه و خوابگاه به خاطر افزایش ظرفیت اتاق های ۴ به ۶ نفره و ۸ به ۱۲ نفره در این خصوص مقصرند و باید پاسخگو باشند

پیگیری خبرنگار تسنیم از دستگاه های مسئول حکایت دارد که اعزام دانشجویان به مراکز درمانی صحت داشته ولی مسئولین در این خصوص اظهار نظر رسمی نداشته اند و اعلام داشته اند جلسه ای در خصوص بررسی این موضوع برگزار و نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *