افتتاح آزاد راه منجیل _رودبار

الهام هاشمی

 

به گزارش آوای جنگل،  آزادراه منجیل رودبار با اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد تومان با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور استاندار گیلان و مسئولین استانی دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

 

🌟معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به همراه نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از آخرین وضعیت ساماندهی پسماند پهنه سراوان نیز بازدید به عمل آوردند.

 

🌟آزاد راه منجیل – رودبار (هشت کیلومتر باقیمانده آزاده راه قزوین – رشت) با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ، اسداله عباسی استاندار گیلان و مادر شهیدان والامقام سردار هدایت و پرویز درویشوند از شهدای گزانقدر بخش لوشان رودبار امروز به بهره برداری رسید.

 

🔰آزادراه منجیل- رودبار سومین وعده دولت در مسیرهای آزادراهی است پروژه ای که یک گره بزرگ ترافیکی در مسیر بزرگراه تهران _ رشت را مرتفع کرد. این پروژه به لحاظ فنی، ابنیه و مهندسی جزو پروژه های سخت آزادراهی کشور محسوب می شود.

 

🌟از این مسیر ۸.۲ کیلومتری؛ ۵ کیلومتر پل و تونل است و طولانی‌ترین پل بزرگراهی به طول یک هزار و ۲۵۰ متر را در خود دارد.

 

🌟پروژه آزادراه قزوین – رشت از سال ۱۳۹۸ شروع شده و تا شروع دولت سیزدهم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی دو سال اخیر با همه تنگناها و محدودیت های مالی دولت به انجام رسید چنانکه ارزش روز این پروژه ۵ همت برآورد می‌شود.

 

🔰این پروژه یکی از بزرگترین گره‌های ترافیکی کشور را حل می کند چنانکه در محدوده منجیل – رودبار در ایام پیک سفر گاه ۲۰ تا ۳۰ ساعت مردم در ترافیک های طولانی چند ده کیلومتری می ماندند که اینک با انجام این پروژه این معضل رفع می شود ضمن آنکه کاهش قابل توجه مصرف سوخت و صرفه جویی در انرژی نیز از دیگر برکات انجام آن است.

 

🌟آزادراه قزوین – رشت در مجموع حدود ۱۳۸ کیلومتر است که ۱۲۶.۷ کیلومتر از آن شامل ۳۱.۵ کیلومتر از امامزاده هاشم تا شمال رودبار و ۹۵ کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین تا حوالی سال ۱۳۹۰ احداث شد و حدود ۳.۲ کیلومتر آن اواخر سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

 

#آزادراه

#رودبار

#منجیل

#راه

#وزیرراه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *