نکات تغذیه‌ای در رستوران‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار کرد: هم‌زمان با شروع فعالیت‌ رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی نکاتی را در زمینه تغذیه و رعایت اصولی که در نحوه تغذیه در رستوران‌ها و منازل برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید رعایت کنیم.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: مصرف بیش از حد معمول قند، نمک و چربی عاملی است برای تضعیف سیستمی ایمنی بدن که خطر ابتلا به کرونا را در افراد افزایش می‌دهد.

عبداللهی افزود: در دوره شیوع ویروس کرونامصرف مواد قندی، نمک و چربی را محدود کنید تا بدن بتواند در برابر ابتلا به بیماری کرونا مقابله کند.

او ادامه داد: استفاده از مواد حاوی آنتی اکسیدان که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند در این دوران بسیار مورد تأکید است؛ بنابراین مصرف روزانه و کافی سبزیجات و میوه‌ها در رستوران و منزل توصیه می‌شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تاکید بر مصرف سالاد و سبزی، گفت: بهتر است در رستوران‌ها از سالاد بسته‌بندی شده و دارای مجوز بهداشتی استفاده شود. همچنین توصیه می‌شود در خانه به منظور دریافت آنتی اکسیدان، تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به کرونا به اندازه کافی میوه مصرف کنید.

او تصریح کرد: هرچه اصول تغذیه‌ای صحیح را با مصرف متعادل و متنوع از همه گروه‌های غذاهایی بیشتر رعایت کنیم، کمتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار خواهیم گرفت.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بیان کرد: در شرایط فعلی به مکان‌هایی مراجعه کنید که از رعایت پروتکل‌های بهداشتی آن اطمینان دارید و غذاهایی که سفارش می‌دهید غذای کم نمک و کم چرب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *