بوکس پایتخت در تعطیلی اماکن ورزشی بیشترین زیان را متحمل شد

رییس هیات بوکس استان تهران با اشاره به ممنوعیت فعالیت در رشته‌های ورزشی پربرخورد طبق آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا، گفت: بوکس در کنار سایر رشته‌های رزمی و گروهی بیشترین زیان را در این مدت متحمل شد.

محمد ستارپور افزود: فعالیت ورزشکاران این رشته از دهم اسفند پارسال تاکنون تعطیل بوده و این موضوع باعث شده است تا ملی‌پوشان و ورزشکاران نتوانند تمرین‌های ورزشی را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه بوکسورها همانند برخی دیگر از ورزشکاران از جمله فعالان رشته‌های بدنسازی نمی‌توانند به صورت انفرادی تمرین کنند، بیان کرد: بسیاری از ملی‌پوشان و ورزشکاران با توجه به شرایط موجود و زمان دقیق بازگشایی اماکن تمرینی، فعالیت خود را در سطح بوستان‌ها و فضاهای بازشهری ادامه می‌دهند.

قهرمان اسبق مسابقات آسیایی بوکس تصریح کرد: کسب سهمیه در رقابت‌های بین‌المللی پس از مهار کرونا از سوی ورزشکاران کشورمان دور از انتظار نیست و بر همین اساس ملی‌پوشان آغاز تمرین‌ها را انتظار می‌کشند.

«ستارپور» به تنها سهمیه بوکس تهران در رقابت‌های گزینشی المپیک توکیو نیز اشاره کرد و افزود: «شاهین موسوی» در وزن ۷۵ کیلوگرم توانست در مسابقات گزینشی اردن، سهمیه‌ای را برای کشورمان کسب کند.

رییس هیات بوکس استان تهران همچنین پیش‌بینی کرد که با وجود شیوع کرونا و مشخص نبودن شرایط، ورزشکاران استقبال اندکی از رشته‌های انفرادی و پربرخورد داشته باشند.
المپیک ۲۰۲۰ توکیو در پی شیوع کرونا با یک سال تاخیر در خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و سه سهمیه این المپیک توسط ورزشکاران تهرانی از جمله حمیده عباسعلی و سجاد گنج‌زاده در کاراته و شاهین موسوی در رشته بوکس کسب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *