۱۹۴ خانه هلال در گیلان فعال است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: هم اکنون ۱۹۴ خانه هلال در این استان فعال است.

سیاوش غلامی اظهار داشت:  این تعداد از خانه های هلال در مراکز دهستان ها و روستاهای گیلان با هدف ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی و مبارزه با آسیب های اجتماعی فعال است که با توجه به حادثه خیز بودن گیلان راه اندازی خانه های هلال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به برگزاری مرحله سوم دوره های آموزشی ویژه مسئولان و دبیران خانه های هلال گیلان افزود: حوزه داوطلبان و حوزه آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان سومین دوره آموزشی ویژه مسئولان و دبیران خانه های هلال گیلان برگزار می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: فراگیری مهارت های لازم برای هدایت، فرماندهی و هماهنگی در عملیات جست و جو نجات و امداد، توانمندسازی، بهبود و ارتقاء سطح دانش و مهارت در پاسخگویی مطلوب به حوادث از اهداف اصلی دوره آموزشی مدیریت بحران در روستاها “ICS”است.

وی با اشاره به برگزاری این دوره ها از شانزدهم مرداد ماه سال جاری تا پایان ۱۰ مهرماه اضافه کرد:  این دوره های آموزشی در ۶ مرحله در ۱۶ شهرستان استان گیلان در اردوگاه های چاف لنگرود، منجیل و مهر بندرانزلی برگزار می شود.

جمعیت هلال احمر استان گیلان،  ۱۴ هزار و ۳۶ عضو و داوطلب دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *