خبرنگاران حوزه کتاب برای جشنواره ثبت نام کنند

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از فعالان رسانه ای در حوزه کتاب استان خواست از نخستین جشنواره مجازی ” کتاب خوان و رسانه ” بازنمانند.

پریسا کرمی ، با بیان اینکه نمی توان از قدرت رسانه در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب غافل ماند افزود: اولین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» با هدف زنده نگه داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه ها با کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیران کشوری و استانی و اعضای کتابخانه های عمومی، مسئولیت پذیری اصحاب رسانه در قبال خدمات و برنامه‌های کتابخانه های عمومی برگزار می شود.
وی ادامه داد: ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت اصحاب رسانه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر مردم  با ظرفیت های فرهنگی، خدمات و برنامه‌های موجود در نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در نهایت توسعه گفت و گوهای عمومی و نخبگانی درباره کتابخانه های عمومی از دیگر اهداف جشنواره یاد شده است.
کرمی افزود: بر این اساس خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این جشنواره به نشانی (festival.iranpl.ir)  و ثبت نام، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
وی اضافه کرد:این جشنواره در سال پایانی قرن در موضوعات «کتابخانه»، «کتابدار»، «کتاب خوان»، «اهدای کتاب»، «کتابخانه و خانواده»، «مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه های عمومی کشور»، «ترویج فرهنگ مطالعه»، «برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی» مانند: «محافل ادبی»، «فضای مجازی و کتابخانه»، «توجه به نقش آموزش در کتابخانه های عمومی»  برگزار می‌شود و فعالان عرصه رسانه می‌توانند آثار منتشر شده خود از تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹  تا یکم بهمن ماه را به دبیرخانه مجازی این جشنواره ارسال کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان اظهار داشت: در شرایط کنونی یکی از مهمترین رسالت های کتابخانه های عمومی حفظ ارتباط دوسویه با اعضاء، مردم و نیز نخبگان فرهنگی جامعه است.
کرمی،با بیان اینکه این نهاد با ایجاد ۶۸ صفحه مجازی توسط کتابداران به آگاهی بخشی و تولید محتوا در این شبکه ها می پردازد، افزود: شیوع ویروس کرونا مانع حضور مردم در اجتماعات شده،  و فعالیت کتابخانه های عمومی نیز به فضای مجازی هدایت شده است.
وی یادآور شد: اعضای کتابخانه برای جستجوی کتاب های مورد نیاز خود می توانند با مراجعه با سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور به نشانی www.samanpl.ir  از سه طریق عنوان کتاب، موضوع کتاب و نویسنده آن منابع مورد نظر را جستجو و از موجود بودن کتاب درخواستی در کتابخانه های عمومی سراسر کشور مطلع شوند.
بیش از ۶۴ هزار نفر در ۱۰۴ کتابخانه عمومی، مشارکتی و مستقل در استان گیلان عضو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *